Slováci a Slovenky, národovci a priatelia!
Dnešné 31. výročie Ústavy Slovenskej republiky by mal byť slávnostný deň a oslavou dosiahnutých výsledkov. Namiesto toho sa topíme v chaose, konfliktoch, ľahostajnosti a nevšímavosti. V takýchto kalných vodách sa najlepšie loví tomu, kto má presný zákerný cieľ. Najnebezpečnejšie ciele sú tie tiché, nenápadné, zaliečajúce sa a kradmé, podľa výstižného slovenského príslovia – na jazyku med a v srdci jed. Toto je druh ohrozenia, ktorému slovenský národ nedokáže správne čeliť. Na odhaľovanie, informovanie a dešifrovanie foriem a prostriedkov jedného zo zákerných cieľov vznikla Expertná komisia pre slovensko-maďarské vzťahy vlani, práve na 30. výročie Ústavy Slovenskej republiky. Jej cieľom je zamerať sa na najlabilnejšie južné pohraničné územia, kde je naša Ústava nerešpektovaná a porušovaná.
Južné prihraničné oblasti s národnostne zmiešaným obyvateľstvom Slovenska sú spiacim bojovým frontom! Je otázkou času, resp. otázkou výsledkov septembrových volieb, kedy naplno ožije. Na tomto území sa ako za starého Uhorska, žalára národov nedodržujú ústavné ani ľudské práva občanov Slovenskej republiky neovládajúcich menšinový jazyk, títo miestni obyvatelia nerozhodujú o slovenských školách, nerozhodujú o živote svojej obce, nerozhodujú o svojom materinskom, slovenskom a štátnom jazyku, o svojej slovenskej kultúre, štát nemá dostatočný dosah na samosprávy, juh Slovenska sa čoraz viac izoluje od štátu. Môže ísť až o stovky obcí v Slovensku! Je to výsledok dlhodobej slovenskej politiky v neprospech Slovenskej republiky. Politickou nečinnosťou, uprednostňovaním iných ako národnoštátnych záujmov sa trvalo vytvára národnostné napätie a nepokoje, preskupujú sa obsahy a pojmy národnostnej problematiky v neprospech štátu a jeho obyvateľov, prekrúcajú sa definície, porušujú európske a medzinárodné dohovory, Ústava a slovenské právne normy, nastáva svojvôľa štátnych orgánov, čím sa oslabuje suverenita štátu, trpí obyvateľstvo, medziľudské a rodinné vzťahy. Tento nebezpečný stav sa už teraz týka všetkých obyvateľov Slovenska. Najzásadnejšími príčinami tejto kritickej situácie sú volebný systém do samospráv obcí a jazyková politika a legislatíva.
Slovenská republika doposiaľ nemá strategický rámcový dokument štátnej národnostnej politiky a štátny vedecký inštitút zaoberajúci sa medzištátnymi slovensko-maďarskými vzťahmi a národnostnými vzťahmi v Slovensku, preto ich nemôže riešiť ani spravodlivo, ani systémovo.
Agenda nezávislosti slovenských južných území sa môže dostať do vlády SR po septembrových voľbách pod rúškom ďalších menšinových práv dvomi smermi. Prostredníctvom menšinových maďarských strán alebo tzv. maďarskými platformami progresívnych politických strán. Pripravený zákon o národnostných menšinách je v skutočnosti zákon o nezávislosti južných území Slovenskej republiky s autonómnymi prvkami na všetkých troch úrovniach štátnej správy. Som presvedčená, že to by bol koniec územnej celistvosti Slovenskej republiky!
Aj z tohto hľadiska stojí Slovenská republika a slovenský národ pred zlomovým rozhodnutím voličov v septembrových voľbách. Buď zvíťazí zdravý rozum a prirodzený pud sebazáchovy voličov národných, sociálnych, kresťanských a tradičných overených hodnôt so zachovaním územnej celistvosti Slovenska alebo si zvolíme kultúrny a morálny úpadok západu a tzv. liberálne strany, ktoré sú schopné vedome alebo nevedome obetovať južné prihraničné oblasti Slovenskej republiky.
Tri roky sme boli svedkami toho ako vládnu tzv. liberálne strany…. Nezvládli epidémiu vírusu Covid 19! Slovensko bolo na prvých priečkach v úmrtnosti! Potom schválili posielanie zbraní proti ľuďom na Ukrajinu a znova sa podpísali pod smrť ľudí! A ich politika vedie k celkovej smrti štátu Slovenskej republiky! Stačilo! Je čas na zmenu!
Margaréta Vyšná