Dnes je opäť vztýčená maďarská vlajka na pol žrde na dobovom podstavci v Dunajskej Strede. Napriek tomu, že NAKA vyšetruje toto konanie maďarských aktivistov (s podporou primátora mesta) už 2 roky ako zločin extrémizmu, kľudne nechá pokračovať aktivistov v tomto extrémistickom konaní! Dokonalé kocúrkovo! Dôkaz toho, že zákon proti extrémizmu je nefunkčný. Extrémne môže byť všetko, extrémne nemusí byť nič, závisí to od kádrového profilu posudzovateľa. Ideológia kádrovčíkov tu ovládla legislatívne prostredie Slovenskej republiky. A súčasní kádrovčíci zjavne nie sú nastavení v prospech ochrany záujmov slovenskej zvrchovanosti a štátnosti.
Veľkomaďarská ideológia sa takto propaguje v Dunajskej Streda už od 12. novembra 2020 – opakovaným vztyčovaním maďarskej vlajky na pol žrde, pri príležitosti maďarských štátnych sviatkov. Písali sme o tom tu: https://www.zsi.sk/ochrana-slovenskej-statnosti-v-dunajskej-strede-podnet-na-prokuraturu/
Táto činnosť aktérov vyvoláva napätie medzi obyvateľmi na národnostne zmiešanom území, keďže spochybňuje medzinárodné zmluvy, určujúce povojnové usporiadanie štátov a ich štátnych hraníc po 1. svetovej vojne – konkrétne Trianonskú zmluvu z roku 1920, ako aj po 2. svetovej vojne – anulovanie Viedenskej arbitráže a obnovenie pôvodných hraníc Česko-Slovenska s Maďarskom po roku 1945, na základe Parížskych mierových zmlúv.
Touto činnosťou aktéri verejne propagujú a podnecujú občanov maďarskej národnosti k nerešpektovaniu týchto medzinárodných zmlúv a tým aj k neuznávaniu zvrchovanosti a územnej celistvosti Slovenskej republiky a nepriamo aj k narušeniu mierového spolužitia. Na to využívajú dlhodobo známu revizionistickú symboliku, pochádzajúcu z Maďarska, ako aj verbálne šírenie veľkomaďarskej ideológie, ktorá bola práve v roku 2020 (na sté výročie Trianonskej mierovej zmluvy) verejne vyhlásená premiérom maďarskej vlády v Budapešti. (Viď.: Ján Gábor, Ferdinand Vrábel: Život národa je večný/Sto rokov od Trianonu 1920 – 2020, vyd. v r. 2020)
NAKA dobrovoľne toleruje potrianonský veľkomaďarský revizionizmus
1. Iba slepý nevidí, že používaná symbolika nesie výrazný odkaz potrianonského veľkomaďarského revizionizmu. Symbolika stavby odkazuje na maďarské hnutie tzv. relikvijnej maďarskej vlajky (maď. Ereklyes Országzászló), založené politikom Nándorom Urmánczym, ktorého ideou je revízia Trianonu a obnovenie veľkého Maďarska (termín Uhorsko sa v maďarskom jazyku nenachádza). Toho symbolom je vztyčovanie maďarskej vlajky na pol žrde. Toto hnutie, ktoré patrí k najvýraznejším prejavom revizionizmu a iredenty, vzniklo po rozhodnutí maďarského parlamentu z 13. novembra 1920, že maďarská štátna vlajka na budove parlamentu zostane na pol žrde dovtedy, kým nebude obnovené veľké Maďarsko. Hnutie po roku 1920 rozšírilo aktivitu vztyčovania maďarskej vlajky na pol žrde do mnohých miest v Maďarsku.
NAKE nevadí spochybňovanie anulovania Viedenskej arbitráže
2. Stavba pamätníka svojím architektonickým stvárnením sprítomňuje obdobie po Viedenskej arbitráži v rokoch 1938-1945. Aktéri vybudovali na verejnom pozemku mesta kópiu pôvodného iredentistického pamätníka z roku 1939. Pôvodný pamätník bol odhalený dňa 12. novembra 1939, na prvé výročie napochodovania maďarskej armády do Dunajskej Stredy. Týmto konaním sa aktéri vzťahujú k obdobiu brutálneho bezprávia na slovenskom obyvateľstve, na ktorom bolo po 2. novembri 1938 spáchaných množstvo zločinov proti ľudskosti. Z tohto obdobia sú zadokumentované prípady:
- vraždy a znásilňovania slovenského obyvateľstva
- kruté mučenie zadržaných Slovákov, nie raz s trvalými následkami
- živelné hromadné rabovanie a vyháňanie Slovákov spojené s bitím a so stratou ich majetku
- použitie nátlaku a ozbrojenej sily pri nezákonnom vysťahovaní
- zhromažďovanie Slovákov v maďarských koncentračných táboroch (napr. Štúrovo, maď. Párkány, Veľká Kaniža, maď. Nagykanizsa, Čanádpalota, a i.)
- opakované domové prehliadky rodín Slovákov, hocikedy aj v noci, s cieľom vyštvať ich z obsadeného územia
- hromadné prepúšťanie Slovákov zo zamestnania v štátnej správe, čím stratili živobytie a boli donútení k odchodu (vyše 700 železničiarov, učitelia, štátna správa, atď…)
- rušenie slovenských základných a stredných škôl, alebo ich pomaďarčovanie
- pálenie slovenských kníh a celých knižníc
- vyhnanie slovenských rehoľníkov a rehoľníčok aj kňazov z rasových dôvodov
- prekladanie slovenských učiteľov a kňazov do južnejších maďarských obcí, aby stratili kontakt so slovenským ľudom a aby sa pomaďarčili
- rušenie slovenských omší a ich nahrádzanie maďarskými
- zákaz slovenskej tlače a spolkov
- ďalšie – viď. Svedecké výpovede – výber z publikácie Krvácajúca hranica:
https://www.zsi.sk/wp-content/uploads/2023/03/Krvacajuca_hranica_Dokumenty.pdf
Toto je však pre maďarskú historiografiu tabu. Zjavne je to tabu aj pre NAKA. Je to tabu aj pre Historický ústav Slovenskej akadémie vied ako aj pre Ústav pamäti národa. Vyzerá to tak, že sa riadia podľa maďarského výkladu dejín.
NAKE nevadí protizákonné používanie symbolov zvrchovanosti cudzieho štátu
3. Aktéri vztýčením maďarskej vlajky počas roka vždy v deň maďarských štátnych sviatkov (a na niekoľko nasledujúcich dní potom) podnecujú k nerešpektovaniu zvrchovanosti Slovenskej republiky. Vlajka štátu je symbolom zvrchovanosti štátu a ustanovené štátne sviatky sú prejavom výkonu zvrchovanosti štátu. Aktéri svojou činnosťou navonok verejne prezentujú výkon zvrchovanosti Maďarska na zvrchovanom území Slovenskej republiky, čo vyjadrujú revizionistickou symbolikou práve v deň maďarských štátnych sviatkov.
Uvedené konanie aktérov smeruje k radikalizácii obyvateľstva a k vytvoreniu krízy, čo je ohrozením zvrchovanosti a územnej celistvosti Slovenskej republiky.
Kedy začne NAKA konať? Na čo ju vlastne máme? Alebo bola vytvorená s cieľom sledovať a stíhať výlučne činnosť občanov slovenskej národnosti, tzv. slovenský extrémizmus???